חדש: ספר התקליטונים
ערן ליטוין, עורך מוזיקה ברדיו ובעל אוסף עצום של תקליטונים ישראלים משיק את פרויקט "ספר התקליטונים". הספר יכלול מעל 300 עטיפות של תקליטונים ישראלים בנושאים שונים ומגוונים, כולל עטיפות של תקליטונים עם שירים מלפני קום המדינה.

כדי שהפרויקט יקרום עור וגידים, דרושה עזרת הציבור.

ערן ליטוין מספר: 

בסוף שנות ה-50, כעשור לאחר השקת ה"סינגל" בעולם, נולד התקליטון הישראלי. בימים בהם הפקת תקליט ארך-נגן הייתה הפקה יקרה מאד, תפקידם של התקליטונים היה לנבא את מידת ההצלחה של זמרים בתחילת דרכם. במובן זה, דווקא מבט על אוסף התקליטונים הישראלי, להבדיל מתקליטי ארך-הנגן שיצאו בארץ, כמוהו כמבט אל מאחורי הקלעים של עולם המוזיקה הישראלית המתהווה. בחינת היצע התקליטונים שיצאו בארץ, כאלף תקליטונים, מאפשר מבט על התרבות הישראלית דרך הפריזמה של הזמר הישראלי: שירי התקומה והניצחון, שירי הילדים, שירי העם, המוזיקה המזרחית, הרוק הישראלי וגם שירי הספורט. בספר זה, המתעד לראשונה את תעשיית התקליטים המקומית בצורה מקצועית, נפתח צוהר מרתק לעולם הולך ונעלם של עולם ויזואלי מגוון שבמרוצת הזמן שינה את פניו עם ההתפתחות הטכנולוגית.
כדי לעמוד העלויות ההפקה של הוצאת הספר לאור אודה לכם תוכלו להכנס לקישור ולתמוך בהוצאת הספר.

על ערן ליטוין: 
עורך מוזיקה בקול-ישראל (עורך התכנית "ארצנו הקטנטונת" בימי שני בלילה), אוצר תערוכות, יועץ מוזיקלי לפרוייקטים שונים ואספן. 
מאוצרי תערוכת עטיפות התקליטים "33.3 – תקליטים ישראליים, שריטות מקומיות" בגלריה בצלאל (2010), אוצר תערוכת "כשבתקליט היה חור" – גילגולו של התקליט הישראלי בתיאטרון חולון (2008), עורך מדור "סיפור כיסוי" (שעסק בעטיפות תקליטים) בעיתון "עכבר העיר" (2007-2013), עורך אוספי נוסטלגיה מוזיקליים רבים. בעל חנות התקליטים "ג'אזלנד" במתחם בזל בתל אביב (2004-2010).

 

   

 


לכל החדשות »

נהנית מזמרשת?
אתר זמרשת מתקיים בזכות תרומות.
עזרו לנו להמשיך במפעל!
לתרומה קבועה או חד פעמית: